zaufanie w zarządzaniu

Zaufanie bazą dobrego zarządzania

Kierownicze stanowisko nie jest dla byle kogo. Z przypadku raczej nikt nie zostaje kierownikiem, aczkolwiek w dobie braków kadrowych w firmach handlowych awansować można błyskawicznie. Wystarczy, że pokarzemy, iż mamy pewne predyspozycje do bycia liderem, organizacji pracy, a przełożeni szybko powierzą nam funkcje kierownika.

Aby zarządzać działem, niezbędne są kompetencje do zarządzania personelem. Obojętne czy pod opieką ma się dwóch, czy dwudziestu dwóch pracowników nie można relacji z nimi zaniedbywać. Po pierwsze kierownik działu musi posiadać autorytet, ale i zaufanie do swoich podwładnych, to gwarancja delegacji kompetencji bez obaw o wpadkę.

Pracownicy i kierownik muszą wypracować własne reguły postępowania, jednak jak na kierownika przystało, to on musi wytyczać kierunek tych zasad. Konsekwencja i odpowiedzialność to kluczowe cechy obowiązujące w zespole. Nie można polegać na osobach niesłownych i niedotrzymujących słowa, dlatego, jeśli taka osoba zostaje kierownikiem, z pewnością długo nim nie jest. Pracownicy, szukając sprawiedliwości, szybko poradzą sobie z pseudo specjalistą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *