Wysokie stanowisko, szanowane, popłatne bywa marzeniem dla wielu pracowników, ale dla wielu również rzeczywistością. Czasem sama nazwa stanowiska pracy czyni cuda, dowartościowuje, ale i przewraca w głowie. Zwykle ktoś kto faktycznie ma zdolności ku kierowaniu działem nie zwraca uwagi na to czy jest uznawany za lidera zespołu, kierownika działu, czy dyrektora. Ale są też osoby którym potrzeba jest dowartościowania.
Kierownik działu nie brzmi tak atrakcyjnie jak manager, tymczasem zakresy obowiązków tych dwóch stanowisk się pokrywają, bowiem kierownik działu to nikt inny jak osoba zarządzająca danym działem. W zakresie jego obowiązków leży nadzór nad pracami działu, dozorowanie i motywowanie pracowników, rozliczanie załogi z powierzonych obowiązków, nagradzanie wybranych pracowników jak również unikanie błędów w pracy.
Co więcej kierownik to osoba z autorytetem, która rozstrzyga spory, konflikty, podejmuje decyzje. Nie oznacza to jednak że kierownik pracuje sam, bowiem jest częścią zespołu który tworzy cały dział. Bez wątpienia to praca zespołowa, w której decyzje winny zapadać wspólnie, załoga winna pełnić funkcje doradczą.
Tagi: kierownik działu, obowiązki kierownika działu, praca, stanowisko kierownicze, zarządzanie zespołem