Będąc kierownikiem działu nie musimy znać się na pracy w innych działach. To ważne by wiedzieć co kto robi w firmie niezależnie od tego jakim działem my się zajmujemy, jednak nie jest to wiedza niezbędna i konieczna. Kierownik działu winien przestrzegać swoich obowiązków i działać w obszarze swoich kompetencji. Wykraczanie poza ich granice jest niepożądane. Podobnie jak sami nie chcielibyśmy, aby ktoś za nas decydował mimo iż to my ponosimy za tę działkę odpowiedzialność tak i my sami nie powinniśmy wkraczać w kompetencje innych.
Zarządzanie działem zależy do objętości działu, charakteru dziedziny w jakiej nam przychodzi pracować jak też od załogi. Istotne też są wytyczne spływające z zarządu z góry. Czasem kierownik działu mimo szczerych chęci nie ma wpływu na decyzje z góry. Przeciwstawić się szefom to duże ryzyko utraty stanowiska, tymczasem wykonywanie błędnych decyzji również jest niewłaściwe. Są to nie lada dylematy. Trzeba być przygotowanym na sytuacje w których trzeba podjąć samodzielnie decyzję, ponieść za nią konsekwencje czy to pozytywne cy też negatywne. Wielu pracowników w tej roli nie widzi siebie.
Tagi: kierownik działu, obowiązki kierownika działu, praca