Kierownik działu to nie tylko osoba zarządzająca pracą danego działu, pilnująca terminów dostaw, wyników sprzedaży, czy wydajności produkcji, to również osoba zarządzająca ludźmi. Ludzie to nie towar, ani pieniądze, wymagają szczególnego podejścia, zwłaszcza iż różnią się miedzy sobą.
Nie ma uniwersalnych wskazówek jak ma wyglądać praca z zakresu HR. Każdy kierownik działu dostosowuje swoje techniki pracy do konkretnego zespołu ludzi. Czasami warto być miękkim w zarządzaniu, czasem zespół wymaga dyscypliny i stanowczości. Podstawą jest konsekwencja, to niczym wychowanie dzieci, które wciąż próbują na ile rodzic im pozwala.
Kierownik działu nie powinien być ponad zespołem, ale chcąc wiedzieć co dzieje się w firmie i zespole podwładnych musi być jego częścią. Jego kompetencje do zarządzania to zaledwie jedno z uprawnień, nie mogą one podzielić zespołu, gdyż atmosfera w takiej sytuacji zaczyna gęstnieć i rodzi konflikty. Nie jest to łatwe zadanie, jednak kierownik działu to nie pierwsza z brzegu osoba z ulicy. Nie bez powodu wybiera się na kierownika osoby z odpowiednim przygotowaniem i wiedzą, umiejętnościami radzenia sobie z ludźmi, konfliktami, stresem, presją czasu.
Tagi: kierownik, kierownik działu, Kierownik Zespołu, manager, stanowisko kierownicze, zarządzanie zespołem