W każdej działalności liczy się czas, bo czas to pieniądz. Presja jaką wywiera się na kierownikach działów przekłada się na efektywność pracy całego zakładu. Asertywność jaką winien posiadać kierownik działu pozwala pracownikom na pewne wytchnienie. Zwykle przełożeni widzą jedynie cyfry na kontach firmowych i nie zważają na potrzeby ludzi.
Dzięki kierownikom którzy przemawiają do nich głosem załogi mogą uwzględnić pewne usprawnienia i ulgi dla personelu. Dlatego tak ważne jest, aby kierownik działu był dobrym przedstawicielem pracowników całego działu. Nie powinien on występować przeciwko swym podwładnym, ale być ich głosem i umieć wysłuchać problemów szeregowego pracownika. Dzięki słuchaniu pomysłów podwładnych, wsłuchiwaniu się w ich kłopoty jakie zgłaszają firma może się rozwijać w dobrym kierunku.
Nie są wówczas potrzebne walne zgromadzenia, ale wystarczą spotkania kierowników z managerami, a managerów z prezesami. Taki sposób zarządzania to ideał, niestety rzadko spotyka się firmy w których ten system komunikacji działa poprawnie i sprawnie. Wiele firm próbuje go zastosować z mniejszym lub większym skutkiem i powodzeniem.
Tagi: kierownik, praca, stanowisko kierownicze