Kierowanie zespołem ludzi wymaga odpowiedniego podejścia. Nie każda grupa ludzi jest w stanie być zarządzana w ten sam sposób. Niemal na pewno kierownik działu musi być elastyczny w swojej pracy. Dość istotnym elementem w pracy osoby zarządzającej musi być nastawienie na tak zwane inne zdanie.
Każda osoba podejmująca decyzję powinna strać się mieć oponenta z którym dostosowywała by wspólny kompromis. To właśnie ten tak zwany złoty środek w wielu wypadkach jest idealną decyzją, która być może nie jest po pierwszej myśli decydenta, ale dzięki temu, że został wypracowany przez kompromis będzie dla wiekuistości akceptowalny.
Przykładów na te teorie jest naprawdę wiele. Przede wszystkim pokazuje to nam historia. Jednoosobowe decyzje dyktatorów zawsze kończyły się klęską, choć może w pewnym okresie tego nie było widać. Natomiast decyzje kooperacyjne powodowały tak zwany krok do przodu. Innym przykładem może być funkcja doradców wszelkich osób decyzyjnych w polityce. Specjalnie nie dobiera się do takich zespołów osób o tych samych poglądach, aby mogły one wypracowywać kompromis. Niemal najgorszymi doradcami są tak zwani klakierzy. Pochlebstwa i permanentne zgadzanie się już wielokrotnie pokazało, że decyzje mogą być niewłaściwe.
Tagi: kierownik, podejmowanie decyzji, praca, stanowisko Kierownika, zarządzanie zespołem