Zespół ludzi to dość skomplikowany twór. Niemal nigdy się nie zdarza, by kilka osób miało dokładnie to samo zdanie na każdy temat, nawet na temat branżowy. Jest to oczywiście bardzo dobre, a przede wszystkim wyjątkowo ludzkie. Jednak by z grupy ludzi wyszedł jakiś pomysł, konkretna idea, to ważnym jest aby była ona odpowiednio kierowana.
Lider ma wiele zadań, w zależności od grupy którą kieruje. Nieformalne grupy zajmujące się jakimś jednym projektem nie muszą mieć dobrego przywódcy. Zupełnie jednak inaczej jest w biznesie. Szczególnie widoczne jest to w przedsiębiorstwach, które podzielone są na działy. Tam praca takiej osoby jak kierownik działu wymaga naprawdę sporej wiedzy oraz tak zwanej charyzmy.
Pomimo wielu definicji charyzma jest dość tajemnicza. Dzieje się tak dlatego, że to cecha typowo psychiczna, którą nie da się łatwo pomierzyć, czy ocenić. Do tego charyzmy nie da się nauczyć, choć nie jest to warunek konieczny. Wielu kierowników czy też liderów swoje poparcie w zespole zawdzięcza pracy. Wśród cech dobrego przywództwa jest także i to, by lider potrafił dać odpowiedni przykład. Jest to prawda znana od dawna. Jeżeli kierownik nie potrafi wykonać tego co jego pracownik, wówczas nie będzie miał takiego poważania jak w sytuacji odwrotnej.
Tagi: kierownik, kierownik działu, manager, praca, stanowisko kierownicze, zarządzanie zespołem