rola kierownika działu

Rola Kierownika działu Sprzedaży

Na sprzedaży firma stoi – powie niejeden właściciel firmy. Trudno z tym stwierdzeniem polemizować. Choćby nie wiadomo jak genialny produkt został wytworzony, jak doskonałą stronę e-sklepu stworzyli Programiści, jak piękną reklamę zbudował dział marketingu, jak wspaniałą pozycję wypracował Specjalista ds. Public Relations – to wszystko na nic się zda, jeśli sprzedaż nie będzie “szła”. Kto jest odpowiedzialny za sukces sprzedażowy w organizacji? Odpowiedź może być tylko jedna – Kierownik działu Handlowego.

To na Kierowniku ds. Sprzedaży właśnie ciąży najwyższa odpowiedzialność. Jego zadaniem jest odpowiednie zmotywowanie Handlowców do jak najbardziej efektywnej sprzedaży. Niewątpliwie osoba na tym stanowisku pracy powinna posiadać osobowość lidera (o tej tematyce możesz przeczytać w moim poprzednim poście, do którego lektury serdecznie zapraszam). Kierownik o osobowości lidera będzie dawał dobry przykład i pociągnie za sobą cały dział. A ponieważ w dziale sprzedaży, jedyną miarą sukcesu jest zrealizowany target, dlatego tak ważna jest odpowiednia motywacja.

Fajnym sposobem, z którego korzysta wielu Managerów jest tablica z wynikami. Na owej tablicy, wszyscy Sprzedawcy, mogą na bieżąco sprawdzać wyniki swoje oraz pozostałych pracowników. Nic chyba tak nie rozpiera dumą pracownika jak najlepszy wynik. Mechanizm porównywania realizacji targetu wszystkich pracowników działu potrafi działać bardziej motywująco niż niejeden bonus finansowy. Okazuje się bowiem, że pomimo, że pieniądze i wysoka pensja jest najbardziej upragnioną formą gratyfikacji, to jednak motywacja pozamaterialna potrafi być bezcenną wartością dla zatrudnionej kadry pracowniczej. Każdy mądry Manager Zespołu powinien o tym wiedzieć 🙂

2 thoughts on “Rola Kierownika działu Sprzedaży

  1. W naszej firmie w dziale sprzedaży funkcjonuje właśnie taka tablica z wynikami. Muszę przyznać, że jest baardzo motywująca. Każdy chce zostać sprzedawcą miesiąca, bo po pierwsze otrzyma nagrodę, po drugie będzie sprzedawcą nr jeden na tablicy i zyska w oczach współpracowników i szefa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *