Jak skutecznie zarządzać ludźmi? Czy wystarczy dobrze zaplanować ich pracę, żeby osiągnąć sukces? Czy wypadałoby zbudować z nimi dobre relacje? Czy być bardziej niedostępnym i nie spoufalać się z podwładnymi? W czym tkwi sukces zarządzającego? I dlaczego Kierownik Działu X tak świetnie radzi sobie z pracą i do tego jest lubiany i szanowany? Te i inne dylematy to codzienność Kierowników niższego i wyższego szczebla dzisiejszych korporacji. Niezależnie od działu, którym przyjdzie managerowi zarządzać, tego typu wątpliwości go dotkną – prędzej czy później.
Tematem, który przewija się w wielu książkach, gazetach, serwisach internetowych oraz forach internetowych jest osobowość lidera. Na czym to polega i jak to działa?
Chodzi o to, że tłum podąża za liderem. Kim jest lider? Jest osobą, która swoim postępowaniem, podejściem, nastawieniem i dobrym przykładem sprawia, że każdy “się go słucha”. Jakkolwiek władczo by to nie brzmiało, nie chodzi o faktyczne rządzenie. Chodzi tutaj bardziej o postawę, która sprawia, że pracownicy dobrowolnie a wręcz z żywą chęcią, wykonują czynności, które zleca Kierownik. Lider zespołu jest w ich oczach godny naśladowania.
Firma posiadająca w swojej kadrze managerskiej takiego właśnie lidera może liczyć na prawdziwy sukces na rynku. Działania pracowników nie są podyktowane nakazami, lecz prawdziwymi i szczerymi chęciami. Warto zatem, będąc Kierownikiem Działu, zapoznać się z literaturą ujmującą tę tematykę w przystępny sposób. Zdobyta wiedza będzie bardzo cenna, a efekty wynikające z jej zastosowania mogą okazać się bezcenne.
Tagi: kierownik, kierownik działu, lider, Lider zespołu
1 komentarz
Łukasz
Nie każdy kierownik jest liderem i nie każdy lider kierownikiem 😉