Manager działu musi liczyć się z tym, że zespół, jakim przyjdzie mu zarządzać może się rozrosnąć z czasem. Na początku np. zarządza kilkoma osobami, bo przedsiębiorstwo stawia swoje pierwsze kroki na rynku. Z czasem następuje ekspansja, liczba osób zatrudnionych w firmie diametralnie się zwiększa i zamiast być zarządcą małego kilkuosobowego zespołu, kierownik musi stanąć na czele bardzo liczebnego działu. Taki dział w organizacji może być rozbity na kilka bądź kilkanaście a nawet kilkadziesiąt zespołów. Czasem jest i tak, że poszczególne zespoły stacjonują w różnych miastach. Zarządzanie tak rozproszonymi pracownikami nie jest możliwe w przypadku tylko jednej osoby zarządzającej. W takiej sytuacji zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest wydelegowanie zadań oraz wybranie kierowników, którzy staną na czele poszczególnych zespołów i będą raportować do Kierownika Działu.
Każdy zarządzający powinien ustalić ze swoim zespołem harmonogram pracy, żeby działania zespołu były sprawne, a wytyczone cele osiągalne. Oczywiście manager danego teamu dla odciążenia siebie powinien delegować zadania. Z drugiej strony jest to również duże wyróżnienie, dla osoby, która owe obowiązki przejęła. Weźmy za przykład robienie statystyk i przeprowadzanie analiz – jest to nie ukrywajmy – bardzo poważny obowiązek, który później umieszczony w CV będzie świadczył o wysokiej randze pracownika.
Pomimo delegowania zadań oraz wybrania poszczególnych kierowników zespołów pojawia się pytanie jaka liczba osób w dziale jest możliwa do ogarnięcia. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Bowiem dział może być ogromny, natomiast sprawnie rozłożone obowiązki oraz rzetelni managerowie zapewniają pełną efektywność i płynny przepływ informacji.
Tagi: ekspansja, firma, kierownik, kierownik działu, manager, Manager Działu, organizacja, przedsiębiorstwo, stanowisko kierownicze, zarządzanie zespołem, zespół