Od ponad pięciu lat pracuję jako kierownik działu dokumentacji medycznej, statystki i analiz w sosnowieckim szpitalu, kierownik działu Sosnowiec. Mój zakres obowiązków przez ostatnich pięć lat co rusz ulegał zmianie, bo co chwila dyrektor dorzucał mi parę nowych zadań, którymi powinienem się zająć. Liczba dodanych obowiązków na pewno przewyższyła liczbę obowiązków, których mi ubyło. Wydaje mi się nawet, że tak naprawdę nie ubyło żadnego.
Podstawowymi obowiązkami kierownika działu dokumentacji medycznej, statystyki i analiz, zgodnie z najnowszymi zmianami, są:
Koordynowanie pracy Sekcji Statystyki Medycznej.
W zakresie statystyki medycznej Szpitala:
- prowadzenie skorowidza wpisów i wypisów pacjentek,
- przygotowywanie dokumentacji do przekazania do Urzędu Stanu Cywilnego,
- przekazywanie do właściwych organów zgłoszeń dotyczących urodzeń w Szpitalu, przyjętych do Szpitala chorych na choroby zakaźne, nowotworowe itp.,
- przygotowywanie kart statystycznych i przekazywanie sprawozdań w terminie właściwemu urzędowi,
- sporządzanie wymaganych przez urzędy sprawozdań z działalności medycznej Szpitala.
W zakresie organizacji pracy:
- zamawianie blankietów recept numerowanych,
- rejestrowanie wystawionych przez lekarzy druków o czasowej niezdolności do pracy i przekazywanie ich do ZUS,
- kontakty z ZUS w sprawach nieprawidłowości w przekazanych drukach o czasowej niezdolności do pracy.