Praca w zawodzie kierownika działu jest nic nie warta, jeśli nie potrafimy wzbudzić szacunku u swoich podwładnych i innych pracowników firmy. Kierownik działu, jako osoba decyzyjna i zarządzająca pracą wielu osób musi wiedzieć jak postępować fair w stosunku do swoich podwładnych oraz jak zaskarbić sobie ich szacunek i zaufanie, kierownik działu Opole. W ciągu ostatnich czterech lat pracy w dziale handlowym miałam okazję spotkać aż trzech kierowników działu zarządzających naszą pracą. Każdy z nich okazał się być zwykłym gburem i człowiekiem bez pomysłu na swoje życie zawodowego, dlatego każdy, wcześniej lub później musiał się pożegnać z posadą kierownika.
Chyba najgorszym kierownikiem jest nasz obecny, jednak jego dni w firmie są już policzone. Od następnego tygodnia będziemy mieć nowego kierownika (albo kierowniczkę), zatrudnionego przez prezesa. Jeszcze nic na jego temat nie wiemy, bo ostatni etap rozmów ma się odbyć dziś po południu. Po 16.00 będę już dokładnie wiedziała kim jest nasz nowy kierownik działu Opole.
Do końca tygodnia musimy się jednak przemęczyć z obecnym kierownikiem, który może i ma wiele różnych przymiotów, ale na pewno nie potrafi zarządzać działem handlowym. Za jego „panowania” nasz dział znacznie osłabił swoją pozycję w firmie, a nasze wyniki drastycznie się zmniejszyły. My, jako pracownicy, staramy się robić co możemy, jednak bez umiejętnego zarządzania jesteśmy bezsilni. Dobrze, że prezes w końcu dostrzegł naszą beznadziejną sytuację i postanowił coś z nią zrobić.